Returer och återbetalningar

Detta avtal ändrades senast den 16 November 2024.

Retur- och återbetalningspolicy

Vi hoppas att du är helt nöjd med ditt köp från Flip Auto Parts. Om du av någon anledning inte är det, gör vi vårt bästa för att lösa problemet. Vårt team finns tillgängligt via e-post på [email protected] för att hjälpa dig. För att gå vidare med en retur, vänligen granska vår retur- och återbetalningspolicy. Följande villkor gäller för alla produkter som köpts från oss:

Din rätt att avboka din order

Innan ankomst:

Du har rätt att avboka din order inom 12 timmar utan att ange någon anledning genom att skicka en förfrågan via e-post till [email protected].

Efter ankomst:

För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss ditt beslut genom att ange:

  • Ordernummer
  • Köpdatum
  • Faktura
  • Anledning till retur
  • Foto av varan om den inte stämmer överens med beskrivningen på vår webbplats

genom att skicka en förfrågan via e-post till [email protected].

Sista datum för att returnera en vara är 24 arbetsdagar från godkännandet.

Vi kommer att utfärda en återbetalning inom 14 dagar efter att vi har mottagit den returnerade varan. Vi kommer att använda samma betalningsmetod som du använde för beställningen och bara debitera fraktkostnaden som inte kan återbetalas.

Villkor för returer:

För att varorna ska vara berättigade till en retur, se till att:

  • Varorna har tagits emot inom de senaste 14 dagarna
  • Varorna är i originalförpackningen

Följande varor kan inte returneras:

  • Varor som är tillverkade efter dina specifikationer eller klart anpassade
  • Varor som på grund av sin natur inte lämpar sig för retur, försämras snabbt eller vars utgångsdatum har gått ut

Vi förbehåller oss rätten att vägra retur av varor som inte uppfyller ovanstående returvillkor efter eget gottfinnande.

Retur av varor:

Du ansvarar för kostnaderna och risken för att returnera varorna till oss. Du bör skicka varorna till avsändarens adress om den finns på paketet eller via e-postbegäran till [email protected] och ange ordernumret i fråga. Vi kan inte hållas ansvariga för varor som skadas eller går förlorade under returfrakten. Därför rekommenderar vi att du använder en försäkrad och spårbar posttjänst. Vi kan inte utfärda en återbetalning utan faktiskt mottagande av varorna eller bevis på leverans av returen som har mottagits.

Kontakta oss:

Om du har några frågor om vår retur- och återbetalningspolicy, kontakta oss på [email protected].

Meny
WhatsApp 24/7
+39 (379) 125 2020